Najčešća pitanja:
Koje vrste certifikata za elektronski potpis izdaje Ovjerilac JP BH POŠTA?
Ovjerilac JP BH POŠTA kao certifikacijsko tijelo izdaje dvije vrste certifikata odnosno kvalificiranih elektronskih potvrda:
- Kvalificirane elektronske potvrde za elektronski potpis fizičkim licima,
- Kvalificirane elektronske potvrde za elektronski potpis fizičkim licima u pravnim licima.
Koja je razlika između fizičkog lica kao korisnika certifikata i fizičkog lica u pravnom licu kao korisnika certifikata?
Fizičko lice kao korisnik potvrde je lice koje podnosi zahtjev za izdavanje i korištenje kvalificirane elektronske potvrde i koje se identifikuje specifičnim ličnim atributima.
Fizičko lice u pravnom licu kao korisnik potvrde je lice koje zahtjev za izdavanje i korištenje kvalificirane elektronske potvrde podnosi na osnovu prethodno zaključenog ugovora sa pravnim licem i u vezi kojeg se unutar atributa koji identificiraju korisnika nalaze i informacije koje označavaju ime tog pravnog lica.
Kako pravno lice može zaključiti Ugovor o pružanju usluga ovjerioca za izdavanje kvalificiranih elektronskih potvrda sa Ovjeriocem JP BH POŠTA?
Pravna lica moraju imati zaključen Ugovor o pružanju usluga ovjerioca za izdavanje kvalificiranih elektronskih potvrda sa „JP BH POŠTA“ d.o.o. Sarajevo, kako bi fizička lica u pravnom licu pristupila proceduri izdavanja kvalificiranih potvrda za elektronski potpis.
Registracija pravnog lica kojim se inicira zaključenje Ugovora o pružanju usluga ovjerioca za izdavanje kvalificiranih elektronskih potvrda sa „JP BH POŠTA“ d.o.o. Sarajevo je opisana u rubrici “Izdavanje certifikata” pod “Izdavanje certifikata za elektronski potpis fizičkim licima u pravnim licima”.
Kako fizička lica ili fizička lica u pravnom licu podnose zahtjev za dobijanje certifikata za elektronski potpis?
Postupak podnošenja Zahtjeva za izdavanje i korištenje kvalificirane elektronske potvrde, kako za fizička lica tako i za fizička lica u pravnom licu, je opisan u rubrici “Izdavanje certifikata”.
Gdje predati Zahtjev za izdavanje i korištenje kvalificirane elektronske potvrde?
Zahtjev lično podnosi fizičko lice ili fizičko lice u pravnom licu na jednoj od lokacija Registracijskog tijela Ovjerioca „JP BH POŠTA“ d.o.o. Sarajevo.
Spisak poštanskih jedinica koje zaprimaju zahtjeve se nalazi u rubrici “Lokacije Registracijskog tijela”.
Koliko vremenski traje postupak izdavanja certifikata?
Ovjerilac JP BH POŠTA vrši obradu zahtjeva odmah po prijemu zahtjeva od strane poštanske jedinice u kojoj je zahtjev zaprimljen i obrada istog traje najduže 10 dana od dana prijema zahtjeva, ukoliko je dokumentacija kompletna i uplata izvršena u skladu sa instrukcijama.
Na kojim uređajima se izdaje certifikat?
Ovjerilac JP BH POŠTA izdaje certifikate na USB tokenima.
Koliki je rok važenja certifikata za elektronski potpis?
Korištenje kvalificiranih elektronskih potvrda može da se ugovori na rok od 1 (jedne) ili 3 (tri) godine i vezuje se za datum izdavanja kvalificirane elektronske potvrde.
Pod datumom izdavanja kvalificirane elektronske potvrde smatra se datum kada je ona kreirana u Ovjeriocu JPBH POŠTA i upisana na sredstvu za formiranje kvalificiranog elektronskog potpisa.
Koliki je garantni rok za USB tokene na kojima je upisan certifikat?
Garancija za USB token iznosi 12 (dvanest) mjeseci.
Garancija ne važi ukoliko je Korisnik potvrde svojom nepažnjom i neadekvatnim rukovanjem izazvao fizička oštećenja USB tokena.
Korisnik potvrde je odgovoran i garancija ne važi ukoliko s namjerom ili iz nehata obriše kvalificiranu elektronsku potvrdu ili kriptografske ključeve sa sredstva za formiranje elektronskih potpisa, na bilo koji način ošteti sredstvo ili permanentno blokira sredstvo (PUK Status – LOCKED), u kom slučaju je nemoguće njegovo korišćenje.
Da li se može produžiti rok važenja elektronskog certifikata?
Nakon isteka roka važnosti certifikata nije moguće izvršiti produženje.
Potrebno je da podnijeti zahtjev za izdavanje novog certifikata.
Šta uraditi u slučaju gubitka certifikata?
U slučaju gubitka certifikata potrebno je da podnesete zahtjev za promjenu statusa certifikata, na način opisan u rubrici “Promjena statusa certifikata”.
Koje je radno vrijeme sa korisnicima?
Radno vrijeme Registracijskog tijela sa korisnicima je ponedjeljak – petak od 08:00 sati do 15:00 sati.