Mujić – Vijesti
Mujić – Vijesti
Mujić – Vijesti

BH Pošta je u prvih šest mjeseci ove godine već ispunila, pa čak i premašila, godišnji plan prihoda. Od planiranih dva miliona KM prihoda u cijeloj 2019. godini već sada je ostvarila prihod u iznosu od 2,5 miliona KM.

Kontinuirani rast dobiti nije jedini segment u kojem BH Pošta bilježi rast. Raste i broj usluga i zadovoljnih korisnika. Uprkos kompliciranim uvjetima poslovanja i nelojalnoj konkurenciji, BH Pošta potvrđuje ulogu lidera iz ove oblasti u Bosni i Hercegovini, a u nekim segmentima poslovanja i u regionu.

Poštanski sektor doživljava velike transformacije usljed rasta konkurencije, većih očekivanja korisnika usluga, tehnoloških promjena i globalizacije poslovanja. U BH Pošti su ove trendove prepoznali i napravili plan koji je donio sjajne rezultate.

O urađenom poslu, trenutnom stanju i velikim planovima za budućnost u video intervjuu za Vijesti.ba je govorio generalni direktor BH Pošte Mirsad Mujić.

Cijeli intervju u nastavku …

Na čelu BH Pošte ste od decembra 2015. godine. Kakvo stanje ste zatekli, kakvo je ono danas i kako biste generalno ocijenili poslovanje ove državne kompanije?

MUJIĆ: Kada je 2015. godine imenovana nova Uprava JP BH. Pošta, napravili smo analizu trenutnog stanja i uočili koji su to problemi koje bi urgentno trebali rješavati. Odredili smo smjernice i krenuli smo u tom pravcu, i evo od 2015. do danas bilježimo rast usluga koje su pratili rast prihoda, i evo u 2019. godini možemo se pohvaliti da smo u prvih šest mjeseci ostvarili godišnji plan kada je u pitanju dobit. Plan je bio da dobit u ovoj godini bude dva miliona KM, a naša dobit je u prvih šest mjeseci preko 2,5 miliona KM.

Koliko BH Pošta danas zapošljava ljudi i koja je njena glavna prednost?

MUJIĆ: BH Pošta danas zapošljava blizu 2.400 ljudi, a najveća prednost BH. Pošte nisu njene zgrade i njen kapital, najveće bogatstvo su ljudi koji rade u njoj i najveća prednost jeste naša mreža. Mi pored generalne direkcije imamo sedam centara pošta i imamo glavni poštanski čvor koji je centar svih naših aktivnosti i koji se nalazi u Sarajevu. Sva pošta dolazi tu i ide odatle. Također imamo veliku mrežnu infrastrukturu s kojom se možemo pohvaliti, 393 poslovne jedinice ima BH Pošta i sigurno smo jedno od preduzeća koje ima najbolju pokrivenost terena. Naravno, sve te poslovnice ne donose nam profit i ne posluju pozitivno, ali naša zakonska obaveza je da budemo prisutni na svakom dijelu teritorija koji pokrivamo. Ako bi gledali s finansijske strane, nama bi najbolje bilo da možda zatvorimo 100 poslovnica, i neka rade samo ondje gdje imamo profit. Mi to ne radimo, imamo 393 poslovnice i u narednom periodu kako se šire naše usluge, mi ćemo širiti i poslovnice. Napominjem, najveće bogatstvo su naši ljudi, šalterski radnici prije svega, poštari, tehnolozi, zaštitari, vozači… Oni su kičma pošte i ovog sistema. Naravno, napominjem ja i upravu i službe koje nas opslužuju, ali naši ljudi koji rade direktno na terenu s našim korisnicima su naše najveće bogatstvo. I šta je još naša prednost? To je dobra klima koja vlada u preduzeću, dobar protok informacija i dobra provedba odluka od Nadzornog odbora do Uprave, pa do krajnjeg radnika na terenu. Zadovoljan radnik je naš najveći uspjeh.

Osim usavršavanja osnovnih djelatnosti, fokusirani ste na razvoj novih tehnologija koje su potrebne za praćenje savremenog tržišta. Možete li nam pojasniti na koji način se širi portfolio usluga BH Pošte?

MUJIĆ: Prije svega, Pošta je nastojala da svoju osnovnu djelatnost kojom se bavi dovede na najveći mogući nivo, tako da su naše tradicionalne usluge dovedene do savršenstva. Hibridna pošta i slanje računa su u stalnom porastu. Što se tiče drugog segmenta, novčanih usluga, tu smo proširili naš portfolio usluga kao što su brzi transfer novca, usluge Western Uniona. Isto tako, tendencija je stalnog rasta turista koji dolaze u BiH, pa imamo uslugu mjenjačkih usluga u našim poslovnicama. Tu uslugu naši korisnici mogu ostvariti u preko 200 naših poslovnica. Isto tako razvili smo našu vlastitu uslugu slanja novca sa susjednim državama koja bilježi stalan rast. U 2016. godini smo imali oko šest hiljada transfera, a u prvih šest mjeseci 2019. godine preko 20.000 kada je u pitanju ta usluga koju nazivamo post cash.

BH. Post Express je relativno nova usluga BH Pošte, ova usluga je odmakla od tradicionalnih usluga. Kakve su povratne korisničke informacije, koliko je ona zaživjela na terenu?

MUJIĆ: Nažalost, u trenutku dolaska nove uprave 2015. godine nismo imali uslugu brze pošte iako smo najveći poštanski operater u BiH i jedan od prioriteta bio je pružanje usluge brze pošte korisnicima na teritoriju cijele BiH. Na inicijativu BH. Pošte, sa dvije pošte u BiH Poštama Srpske i Hrvatskim poštama, tu uslugu smo uveli 2017. godine i ona bilježi rast iz dana u dan. Možemo se pohvaliti tom uslugom obzirom da je pokrivenost tom uslugom na teritoriji cijele BiH kvalitetom, cijenom i brzinom usluge. Jedini smo operater koji garantuje isporuku dan od dana isporuke pošiljke. Prihod u 2017. godini od brze pošte bio je negdje oko 750.000 KM, a ove godine je plan bio 2,8 miliona KM, a to će biti prema današnjim pokazateljima preko tri miliona. Uprkos nelojalnoj konkurenciji bilježimo velike rezultate, i sama činjenica da je u prošlog godini prihod od brze pošte na teritoriji BiH bio između 80 i 90 miliona KM pokazuje nam da moramo posebnu pažnju posvetiti toj usluzi kada je u pitanju teritorija koju mi pokrivamo s druga dva poštanska operatera. Moram pohvaliti druga dva operatera s kojima imamo odličnu saradnju jer ipak se radi o unutrašnjem poštanskom prometu, i svaki naš potpisan ugovor je koristan i za njih i obratno, svaki ugovor koji potpišu oni je koristan i za BH. Poštu.

Pomenuli ste druga dva operatera i kazali da imate dobru saradnju što je rijedak primjer u BiH.

MUJIĆ: Moram kazati da je saradnja s druga dva poštanska operatera u BiH svjetao primjer i da imamo dobru saradnju. Maloprije sam napomenuo brzu poštu i da bez ove saradnje ovu uslugu ne bi bilo moguće realizovati na teritoriji cijele BiH. Bez obzira što se radi o međuoperatorskoj i međuentitetsko saradnji, nemamo nikakvih problema i zahvaljujući ovakvoj saradnji i zahvaljujući uslugama koje pružamo na cijeloj teritoriji BiH, prošle godine smo pozitivno poslovali. Naravno, saradnju ćemo i dalje širiti.

Svjedoci smo da se na tržištu pojavljuju brojne privatne kurirske firme. Prema važećim zakonima nijedna od njih ne bi smjela fakturisati svoje usluge ispod 9 KM. Međutim, očito je da se krše zakoni. Kako se izboriti s ovakvim izazovima i je li u nekom smislu dolazi do zloupotrebe?

MUJIĆ: Apsolutno dolazi, i moram naglasiti da većina tih kurirskih kuća dolazi izvana. Rijetke su one koje dolaze iz BiH a pogotovo s teritorija koje pokriva JP BH Pošta. Imamo dobru saradnju s Federalnom upravom za inspekcijske poslove i njihovim inspektorima, oni su angažovani na terenu i rade svoj posao, ali isto tako, moram da kažem da sve te licence tim kućama koje posluju nelegalno izdaje Agencija za poštanski promet i nismo zabilježili nijedan slučaj da je nekome licenca oduzeta. S tom nelegalnom konkurencijom izborit ćemo se kvalitetom, brzinom, uslugom, dobrom cijenom i to će sigurno prepoznati korisnici, oni to već prepoznaju i za to kod nas prihodi tom uslugom rapidno rastu.

Sa pozicije generalnog direktora BH Pošte, šta vidite kao osnovni nedostatak potreban za dalji napredak kompanije na čijem ste čelu?

MUJIĆ: Najveći nedostatak je nepostojanje velikog logističkog centra koji treba svakom ozbiljnom poštanskom operateru. Maloprije smo napomenuli da prihod od brze pošte raste iz godine u godinu, ta dobit bi bila daleko veća da imamo centar srazmjeran našim potrebama. U narednom periodu morat ćemo ući u realizaciju, da li pravljenja, da li kupovine jednog savremenog centra gdje će se pošta u tom pravcu moći razvijati. Obzirom da je tendencija rasta elektronske trgovine, to nam je neophodno. Imamo preporuke Svjetskog poštanskog saveza da moramo imati taj logistički centar, jer ozbiljne zemlje, evo susjedne zemlje Srbija i Hrvatska uložile su preko 100 miliona KM u svoje logističke centre. Mi ga nažalost nemamo i nismo ga do sada imali, u narednom periodu je to neophodno za razvoj naše poštanske usluge.

Vaša vizija BH Pošte u budućnosti i gdje vidite priliku na tržištu da bi ova firma mogla nastaviti pozitivno poslovati?

MUJIĆ: Trend pozitivnog poslovanja je prisutan i nastavit ćemo tako. Usavršavat ćemo postojeće i razvijati nove usluge u skladu sa zahtjevom tržišta i naših korisnika. Poštu vidim kao jednu stabilnu državnu kompaniju koja će i nastaviti da bude najbolji poštanski operater u BiH i jedan od najboljih poštanskih operatera u regionu. Isto tako, nastojat ćemo da naš radnici budu zadovoljni i sretni, jer bez zadovoljstva naših radnika nema zadovoljstva ni krajnjih korisnika. Morat u napomenuti, a to je u planu rada ove Uprave, ulazak na bankarsko tržište i u narednom periodu to će biti jedan od naših prioriteta.

(Vijesti.ba)