Pandemija korona virusa izazvala je velike štete u svjetskoj i domaćoj ekonomiji. Mnoge kompanije pronalaze načine da trenutnu krizu prevaziđu na najbolji mogući način. “Javno preduzeće BH POŠTA” d.o.o. Sarajevo, kao najveći poštanski operater u Bosni i Hercegovini sa najširom poštanskom mrežom u državi, uz reorganizaciju rada i pravovremenu reakciju uspijeva održati funkcionisanje poštanskog sistema u svim njegovim segmentima.
S punim torbama na teren
Najviše mjera, uz poštivanje epidemioloških preporuka, poduzeto je u dijelu pružanja usluga na terenu tako da ni jednog momenta korisnici nisu ostali uskraćeni za bilo koju vrstu usluge. Najistureniji radnici BH Pošte, koji su ujedno i najviše pogođeni pandemijom, uz šalterske radnike, su poštari čiji rad u uslovima epidemije virusa Korona, nije prekidan ni jednog trenutka.
Poštari BH Pošte i dalje rade svakodnevno na terenu sa osnovnim ciljem da sve vrste pošiljki, koje stižu u Sortirni centar, budu uručene na vrijeme fizičkim i poslovnim korisnicima širom BiH. Podjela penzija za veliki broj penzionera, koji svoje penzije primaju putem BH Pošte na kućnu adresu, i u vremenu pandemije završava se u najkraćim mogućim rokovima.
Radni dan za poštare BH Pošte počinje njihovim jutarnjim okupljanjem u centrima pošta u Mostaru, Sarajevu, Bihaću, Goraždu, Travniku, Tuzli i Zenici. Uz jutarnju kahvu i dogovor sa prvim pretpostavljenim osobama – kontrolorima, poštari preuzimaju pošiljke za svoje rejone i sa punim torbama kreću na teren.
Zavisno od rejona, užeg gradskog ili udaljenijih ruralnih naselja, na raspolaganju im je vozni park namijenjen za rad na terenu, a koji se sastoji od mopeda, motocikala i vozila. Ako je u pitanju uže gradsko jezrgo, onda nemamo potrebe za bilo kakvim prijevoznim sredstvima. Posao se obavlja pješice. Poštari BH Pošte dostavu i isporuku pošte vrše i u udaljenim mjestima, za koja su potrebna vozila kako bi se posao brzo završio.
U pošti koju dijele korisnicima, osim penzija i drugih novčanih nadoknada, nađu se računi za režije, službena pošta, telegrami, adresirane i neadresirane tiskovine, pismonosno – paketske pošiljke i dr.
– Najvažnije je da se pošta podijeli na vrijeme, da nema kašnjenja. Imali smo dosta virusom zaraženih kolega, ali uz preraspodjelu ljudi i uskakanja kolegama čiji su rejoni veliki i ruralni, sve smo stizali na vrijeme. Za poštara je najgore ako ulice nisu pravilno numerisane i tada se gubi vrijeme na traženje adresa, ali uz zalaganje i trud, i to se uspješno okonča – kaže poštar Centra pošta Sarajevo Dino Jašar, koji pokriva jedan od rejona na području Općine Ilidža.
Lijepa riječ i ljubaznost
U vremenu pandemije bitno je zaštiti se od virusa. U skladu sa preporukama epidemiološke struke i Kriznog štaba BH Pošte, poštari BH Pošte obavezno pri podjeli pošte koriste maske, drže propisanu distancu, od korisnika se traži da imaju svoje olovke za potpis, vrši se redovna dezinfekcija službenih vozila…
Pandemija je, smatra poštar Jašar, uz sav strah i neizvjesnost donijela uspostavu bliskije komunikacije i veće razumijevanje među ljudima pa tako i između poštara i korisnika.
– Često dolazim na adrese na kojima žive samci, stariji ljudi, bolesni, penzioneri… Uvijek ih pitam da li im nešto treba, obilazili ih neko… To su ljudi koje godinama poznajem. Nekad se našalimo, nasmijemo, ponekad mi se izjadaju… Lijepa riječ i ljubaznost prema ljudima su najvažnije, a posebno u ovim okolnostima- ističe poštar Dino Jašar.
Iako postoje vjerovanja da je profesija poštara prevaziđena sa modernim tehnologijama i smanjenim brojem pisama, u praksi to i nije tako. Današnji izazovi pokazali su da su često poštari jedine osobe koje nekome pokucaju na vrata, porazgovaraju i pomognu ljudima kojima je pomoć neophodna. Zato i ne čudi što svaka mahala u BiH ima svog omiljenog poštara.